Robo Kolčák má za sebou poriadne smolnú domácu Rally Martin 2025
V
aktuálnej sezóne uzrela svetlo sveta nová slovenská automobilová súťaž, 1.
Rally Martin 2025. Všetko sa to udialo za veľkej podpory Róberta Kolčáka.
Pokiaľ si všetci pamätníci rally súťaží na Slovensku správne pamätajú,
v meste Martin ako aj jeho okolí sa ešte nikdy nepreháňali rally autá.
V roku 2025 sa však všetko zmenilo, pričom prvý podnet na zorganizovanie
takejto súťaže ako prvý navrhol Róbert Kolčák, jazdec, ktorý práve
z prostredia Turca pochádza. Slovo dalo slovo a dnes už 1. Rally
Martin 2025 môžeme zhodnotiť.
Samozrejme v rámci spomínanej súťaže bol Robo Kolčák jazdiaci na vozidle
Hyundai i20 Rally2 Step2 bol v uliciach Martina najväčšou hviezdou.
„Samozrejme každý z nás z jazdcov sa chce ukázať aj pred domácimi
fanúšikmi. Aj preto mi napadla myšlienka organizácie rally v meste Martin
a jeho okolí. Našli sme tu kopu tratí a myslím, že sme pre tento
úvodný ročník našli naozaj výborné úseky na ktorých sme mohli súťažiť. Som
navyše rád, že sa nám podarilo zorganizovať aj mestský okruh, ktorým sme rally
predstavili aj obyvateľom Martina. Potešilo ma a pravdu poviem aj veľmi prekvapilo
množstvo divákov a som rád, že tento šport má svojich fanúšikov aj
v mojom meste. Čo sa samotnej súťaže týka, v prvom rade by som sa rád
poďakoval Hyundai Motorsport za to, že nám tesne pred súťažou dodal továrenské
tlmiče. Na úvodnej súťaži v Košiciach bol problém auto nastaviť podľa
mojich potrieb a pevne verím, že teraz to bude fungovať už oveľa lepšie.
Rýchlostné skúšky sú rýchle, také aké majú byť a to ma teší,“ povedal
úvodom Robo Kolčák.
Už v piatkovej podvečernej časti súťaže, keď mali súťažné posádky
absolvovať dvakrát divákmi doslova obkolesený mestský okruh prišiel pre
fanúšikov Roba Kolčáka šok, keď jeho konto zaťažila penalizácia v podobe
desiatich minúť. To samozrejme okamžite znamenalo prepad v priebežnom
poradí až na spodok aktuálneho poradia.
„Každý kto ma pozná vie, že si nikdy nedávam servítku pred ústa a tak
rovno poviem, že to bola chyba môjho spolujazdca Júliusa Lapdavského. Zle
spočítal čas na výjazde zo servisu a tam sme pichli spomínaných desať
minút. Myslím, že práve táto chyba nám pokazila celé naše snaženie
v slovenskom rally šampionáte. Tie body, ktoré sme tu mohli získať nám
budú chýbať a už teraz viem, že môžeme na majstrovský titul zabudnúť.
Ideme tak aby sme čo najviac eliminovali riziko, ale zase tak aby sme jazdili
dobré časy,“ vysvetli Robo dôvod penalizácie.
Presne tak ako Robo povedal, v jednotlivých rýchlostných skúškach počas
celej súťaže dosahoval umiestnenia v TOP3 absolútneho poradia. Žiaľ, na
súťaži ktorej celková dĺžka trate je iba niekde okolo osemdesiatich kilometrov,
ani takýto výkon, pri desať minútovej penalizácii, nepomôže k umiestneniu
na vrcholných priečkach.
„Dnes som si už išiel iba svoje a snažil som sa čo najviac pochopiť
nové auto, na nejaké nové nastavenie a celkového setupu. Pri strate akú sme
vyfasovali hneď v úvode nemalo význam niečo riešiť. Teším ma, že sme boli
konkurencie schopní. Mrzí nás tá včerajšia chyba, ale aj o tomto je
motoršport. Obrovská vďaka patrí organizátorom z AOS Poprad, mestu Martin,
všetkým partnerom, ale aj divákom, ktorí ma prekvapili a v okolí
tratí sa ich zišlo naozaj neskutočné množstvo,“ doplnil Robo Kolčák po
súťaži.
Chooligan Racing Team a Roba Kolčáka teraz čaká voľný víkend
a následne ďalšia súťaž v Slovinsku, konkrétne Rally Nova Gorica.
Miro Majláth